torsdag den 4. oktober 2012

My life: Praktik-uge!

Hello Sweethearts!

Så blev det torsdag og det er faktisk næsten en hel uge siden jeg sidst har skrevet på bloggen. Jeg har nemlig været i praktik fra tirsdag til torsdsg i en børnehave i denne uge.

I starten var det ikke liiiiige en praktikplads i en børnehave jeg ville vælge, men jeg havde desværre ikke mulighed for, at få en praktikplads som journalist. Min veninde vil også gerne være journalist og da hun heller ikke kunne få en praktikplads som journalist besluttede vi os for, at være pædagoger sammen - i samme børnehave og det hele! Vi aftalte endda at sove sammen i alle vores "arbejdsdage!".

Tirsdag - tirsdag var mig og min venindes første dag. Vi var ret spændte. Børnene var generte - nogle mere end andre - og vi brugte det meste af dagen på, at gå rundt og "hygge" om dem.

Onsdag - vi stod tidligt op og gjorde os klar til arbejde. Vi vidste lidt mere til "hvad vi gik ind til" og børnene begyndte selv, at gå over til os. Vi fik ret godt styr på deres navne og omvendt.

Torsdag - det blev tid til vores sidste dag. Vi fik leget rigtig meget med børnene! De var allesammen blevet helt "vilde" med os (og omvendt!) og vi kunne næsten alle deres navne. Vi fik tegninger af nogle af børnene og de fortalte os, at de ville komme til at savne os! Så det var faktisk liiidt trist at skulle tage afsted igen!

Det var en god oplevelse og jeg har faktisk lært en del, men jeg tror nu stadig at jeg skal holde mig til min journalist-drøm!

Xoxo Katrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar