torsdag den 20. september 2012

Tosdagens makeup-tip

Hello Sweethearts!

Så blev det torsdag og weekenden står på spring! Jeg vil gerne give jer et lille makeup-tip, som der er rigtig mange piger der bruger - men der er også rigtig mange der ikke gør, fordi de måske ikke kender til det!

Har du især uren hud eller lign. efter makeupbrug, så er dette tip vigtigt for dig:

Hvad er tippet?

Makeup er virkelig lækkert - men det kan være med til at gøre din hud uren, tør og fedtet. Penslerne du bruger samler bakterier og kan derfor gøre din hud endnu værre! For at ungå det skal du vaske dine makeup pensler, børster, svampe og lign.

Hvordan vasker jeg mine pensler, børster og svampe?

Der er mange der bruger shampoo og balsam til at vaske med, men det ligger et beskyttende lag på dine pensler osv. hvilket kan forhindre makeuppen i at hænge fast efter vaskningen. Mit råd er derfor at skylle pensler osv. i lunkent vand med en lille smule håndsæbe eller lign.
Ungå at skylle "rødderne" på pensler og børster og skyl heller ikke skaftet.
Læg dine børster, pensler osv. til tørre.

Hvor tit skal jeg gøre det?

Skyl dem ca. en gang om ugen eller hver anden uge.

Xoxo Katrine

1 kommentar: